• HBZ

    [2018] Gerealiseerde website voor de Zwolse Bowlingverening Hanze Bowling Zwolle. Sinds oktober 2018 is de (slapende) bowlingvereniging nieuw leven ingeblazen en spelen inmiddels opnieuw een huisleague in het zeer fraaie bowlingcentrum Bowlen&Zo te Zwolle aan de Boerendanserdijk (naast de Sligro). Ik heb daarnaast voor HBZ een huisstijl ontworpen met het bijbehorende nieuwe logo. Om de volledige website te bekijken klik dan hier.
  • DOCKK

    [2018] Gerealiseerde website voor een nieuwe startup company genaamd DOCKK. Een bureau werkzaam in diverse sectoren. Dockk verzorgt onder meer advies, ondersteuning en gespreksleidingen. De website draait op een wordpress engine en heeft een aangepast thema met diverse plugins die de site gezamelijk het uiterlijk en de functionaliteit geven die deze nu bezit. Daarbij heb ik ook geholpen met het opzetten van het logo en het maken van een huisstijl. Om de site volledig werkend te bekijken kan je hier klikken.
  • TRACK

    [2018] Gerealiseerde visualisaties voor het afstudeerproject van Jeroen Pot, genaamd "TRACK, Een “sociaal interactive machine” op de sporen uit het verleden" op de wagenwerkplaats te Amersfoort. Het project is gemodelleerd in de software Archicad 20 door Jeroen Pot. Gerenderd in Artlantis en nabewerkt in Photoshop door mij. --- Ik ben altijd al gefascineerd geweest door industrieel erfgoed en speel vaak met de gedachten hoe een locatie, gebouw, of object te kunnen herbestemmen. De gebouwen die mij inspireren hebben iets speciaals, ze zijn gebouwd in een andere tijd en vaak voor een specifiek doel. Het is daarom niet vreemd dat ik me aangetrokken voel tot een industriële locatie als de Wagenwerkplaats in mijn woonplaats Amersfoort. De Wagenwerkplaats is een voormalig onderhoudswerkplaats voor treinen. Het terrein kon tot op heden niet ontwikkeld worden vanwege de beperkingen behorende bij de milieuvergunning van het spoorwegemplacement. Inmiddels biedt de milieuvergunning wel de ruimte voor ontwikkeling. Daarmee ontstaat een unieke kans, de omvang, de ligging in de stad en de uitstraling van de monumenten maken de Wagenwerkplaats tot een bijzondere ontwikkellocatie. Tussen de monumenten Hoofd Wagenwerkplaats en de Rijtuigenloods is een leegte. Er zijn treinrails aanwezig die de twee gebouwen met elkaar verbinden. Vroeger stonden hier treinwagons die via hoge industriële deuren naar binnen werden gereden voor onderhoud en reparatie. De rails zijn nu sporen uit het verleden en laten zien hoe het gebied vroeger functioneerde. “TRACK” is een sociaal interactieve machine die reageert op de sociale en culturele behoeften van de tijd en omgeving, de machine staat op een bestaand stuk spoor tussen de Hoofd Wagenwerkplaats en de Rijtuigenloods. Het bestaande stuk spoor, de “rolbaan” met de daarbij behorende machine de rolbrug, is een bijzondere en onmisbaar hulpmiddel geweest voor het spoorbedrijf. Via deze rolbaan was het namelijk mogelijk de wagons naar bepaalde locaties op de Wagenwerkplaats te verplaatsen. De Wagenwerkplaats vraagt om een aantrekkelijke openbare ontmoetingsruimte. De rolbaan tussen de Hoofd Wagenwerkplaats en de Rijtuigenloods heeft hiervoor potentie. Niet alleen een openbare functie, maar ook de karakteristieke omgeving biedt aantrekkingskracht op deze centrale plek. Alles lijkt hier samen te komen. Vanuit het hart van de Wagenwerkplaats zal de rolbaan met de sociaal interactieve machine “TRACK” de sporen en omgeving opnieuw activeren door middel van activiteiten en evenementen. Jeroen Pot ---
  • MICROTEL

    [2013] Het afstudeerproject van Jasper Timmerman en Rick van Doleweerd genaamd "Microtel".  Een plek bieden voor de "outdoor people"om tot rust te komen waarbij de natuur en cultuur ervaren kunnen worden. Er wordt hierbij rekening gehouden met het respect voor de natuur, de 8 seizoenen van Finland en het "back to basic"gaan, het geen wat de outdoor people doen op het moment dat ze de omgeving intrekken. Binnenkort meer informatie en beelden.